NOVEDADES CD
+21
Kalikatre
Kandaules
Mahler de Mahler
monca
sátántangó
maigr3t
Hades
Paco Yáñez
Todtenfeier
El Reyes
Ludovyk
javier
gustavo
Psanquin
Ignorante
Robertino Bergamasco
José María
Moreno
carlos pareja obregon
Ritter
Ignacio
25 participantes
Foro MAHLER :: FORO :: MAHLER
Página 16 de 36.
Página 16 de 36. • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 26 ... 36
Re: NOVEDADES CD
Otra japonesada:
Robertino Bergamasco- Cantidad de envíos : 4479
Fecha de inscripción : 14/07/2009
Re: NOVEDADES CD
Sin ánimo de ser repelente:
- El primer disco ya fue anunciado en este hilo el: 21/11/2012, por un servidor, con ejemplos y todo...
Robertino Bergamasco- Cantidad de envíos : 4479
Fecha de inscripción : 14/07/2009
Re: NOVEDADES CD
¿Y el segundo?Robertino Bergamasco escribió:Sin ánimo de ser repelente:
- El primer disco ya fue anunciado en este hilo el: 21/11/2012, por un servidor, con ejemplos y todo...
Moreno- Cantidad de envíos : 1407
Fecha de inscripción : 21/02/2009
Re: NOVEDADES CD
Pues igual, pero ya no me acuerdo, de lo que estoy seguro es de haberlo visto por alguna tienda japonesa ya hace tiempo...
Robertino Bergamasco- Cantidad de envíos : 4479
Fecha de inscripción : 14/07/2009
Re: NOVEDADES CD
Pues igual, pero ya no me acuerdo, de lo que estoy seguro es de haberlo visto por alguna tienda japonesa ya hace tiempo...
Moreno- Cantidad de envíos : 1407
Fecha de inscripción : 21/02/2009
Re: NOVEDADES CD
Symphony No.1 (+ Blumine): V.Jurowski / London Philharmonic
Robertino Bergamasco- Cantidad de envíos : 4479
Fecha de inscripción : 14/07/2009
Re: NOVEDADES CD
Nueva cajita, "collectors edition", de 40 CDs con sinfonías dirigidas por Claudio Abbado (Mozart, ciclo Beethoven con Berlín, Mendelssohn, Bruckner, etc.). De Mahler, Primera, Tercera, Quinta, Séptima, Octava y Novena de Berlín.
Ritter- Cantidad de envíos : 2298
Localización : Madrid
Fecha de inscripción : 08/08/2011
Re: NOVEDADES CD
¿No teníamos un hilo dedicado a Gustavo Dudamel? Bueno, en cualquier caso, hoy ha aparecido en www.musicweb-international.com esta crítica (no muy favorable) de su reciente Novena con la LAPO:
Gustav MAHLER (1860-1911)
Symphony No. 9 in D minor (1908-1909) [86:02]
Los Angeles Philharmonic/Gustavo Dudamel
rec. live, February 2012, Walt Disney Concert Hall, Los Angeles
DEUTSCHE GRAMMOPHON 479 0924 [45:57 + 40:05]
Gustavo Dudamel certainly polarises critical opinion; some, like me, see a charismatic musician of considerable promise, while others dismiss him as nothing more than a construct of silver-tongued - and possibly cloth-eared - marketing teams. True, some of this maestro’s recorded Mahler - the DG Fifth for instance - is disappointing, but his 2011 Proms Resurrection and his Caracas Eighth (review) are just unforgettable. Perhaps it’s a sense of occasion - and the presence of his Bolivar band - that brings out the best in Dudamel; indeed, anyone who remembers the carnival atmosphere of that 2007 Prom of mainly South American music - reprised in Fiesta - will surely attest to that. I was curious, though, to hear if that same energy and flair manifests itself in his work with other orchestras.
The opening Andante of this Los Angeles Ninth - the culmination of a concentrated cycle of live performances - has a youthful charm, but those who seek a reading of extra reach and substance will be sorely disappointed. There’s a lightness of touch and a transparency of detail that certainly appeals, but it’s apt to sound superficial in this reflective context. The second movement is similarly attractive, but it doesn’t even begin to scratch the surface of this multi-layered work. Tempi and phrasing are wilful and the entire movement skates past with little sense of interest or involvement.
Among more recent Mahler Ninths Alan Gilbert’s Stockholm Philharmonic recording for BIS (review) hits hard and digs deep. There’s an urgency, weight and idiomatic ‘sound’ to the Stockholm performance that holds the ear and grips the imagination in a way that Dudamel’s never does. It seems the latter’s view of this terminating symphony is fundamentally misconceived; yes, there are Wunderhorn elements here, but they’re daubs on a broader - and much more equivocal - landscape. It’s all so efficiently executed, and while the engineers capture some ear-pricking detail there’s little here to hold one’s interest, let alone fan the flames of advocacy.
My colleague John Quinn described Dudamel’s Mahler Ninth as a ’work in progress’ (review) which, under the circumstances, is extremely charitable. This is a most perplexing concert, and one that really doesn’t find the maestro at anywhere near his best. Perhaps a surfeit of Mahler in the preceding weeks has left the partnership jaded, which is not where one wants to be when tackling this most challenging score. That said, the Rondo-Burleske has an ameliorating bite and thrust that’s more satisfying, but even then Dudamel fails to bring out the music’s more sardonic side. As for that sudden spurt of energy at movement’s end it’s unpardonably fierce and incoherent.
Even more dispiriting is the soupy Adagio. If this music distils a life lived to the full - regrets and forebodings included - then Dudamel’s performance would suggest one that’s hardly been lived at all. Even the recording - with its absurdly prominent bass drum - fails to convince, the whole enterprise doomed by a distracting sense of artifice. One just has to sample Gilbert or Haitink in the new RCO box of DVDs/Blu-rays to hear how much subtlety and nuance there is in this finely calibrated farewell, and just how seamlessly is should go. Both men give eloquent voice to Mahler’s profoundest thoughts, while Haitink finds a long-breathed, transfiguring beauty in this music that I’ve not encountered in a very long time.
Goodness, this set has really shaken my belief in Dudamel who, I’d wager, is destined for Berlin in 2018. The LA Philharmonic play well enough for him and the recording is adequate - it certainly doesn’t flatter the much-vaunted acoustics of Disney Hall - but then adequate is hardly enough in this ultima Thule of symphonies.
Mahler-lite; a knock-back for Dudamel fans.
Dan Morgan
http://musicweb-international.com/classrev/2013/Mar13/Mahler_sy9_4790924.htm
Saludos,
Gustav MAHLER (1860-1911)
Symphony No. 9 in D minor (1908-1909) [86:02]
Los Angeles Philharmonic/Gustavo Dudamel
rec. live, February 2012, Walt Disney Concert Hall, Los Angeles
DEUTSCHE GRAMMOPHON 479 0924 [45:57 + 40:05]
Gustavo Dudamel certainly polarises critical opinion; some, like me, see a charismatic musician of considerable promise, while others dismiss him as nothing more than a construct of silver-tongued - and possibly cloth-eared - marketing teams. True, some of this maestro’s recorded Mahler - the DG Fifth for instance - is disappointing, but his 2011 Proms Resurrection and his Caracas Eighth (review) are just unforgettable. Perhaps it’s a sense of occasion - and the presence of his Bolivar band - that brings out the best in Dudamel; indeed, anyone who remembers the carnival atmosphere of that 2007 Prom of mainly South American music - reprised in Fiesta - will surely attest to that. I was curious, though, to hear if that same energy and flair manifests itself in his work with other orchestras.
The opening Andante of this Los Angeles Ninth - the culmination of a concentrated cycle of live performances - has a youthful charm, but those who seek a reading of extra reach and substance will be sorely disappointed. There’s a lightness of touch and a transparency of detail that certainly appeals, but it’s apt to sound superficial in this reflective context. The second movement is similarly attractive, but it doesn’t even begin to scratch the surface of this multi-layered work. Tempi and phrasing are wilful and the entire movement skates past with little sense of interest or involvement.
Among more recent Mahler Ninths Alan Gilbert’s Stockholm Philharmonic recording for BIS (review) hits hard and digs deep. There’s an urgency, weight and idiomatic ‘sound’ to the Stockholm performance that holds the ear and grips the imagination in a way that Dudamel’s never does. It seems the latter’s view of this terminating symphony is fundamentally misconceived; yes, there are Wunderhorn elements here, but they’re daubs on a broader - and much more equivocal - landscape. It’s all so efficiently executed, and while the engineers capture some ear-pricking detail there’s little here to hold one’s interest, let alone fan the flames of advocacy.
My colleague John Quinn described Dudamel’s Mahler Ninth as a ’work in progress’ (review) which, under the circumstances, is extremely charitable. This is a most perplexing concert, and one that really doesn’t find the maestro at anywhere near his best. Perhaps a surfeit of Mahler in the preceding weeks has left the partnership jaded, which is not where one wants to be when tackling this most challenging score. That said, the Rondo-Burleske has an ameliorating bite and thrust that’s more satisfying, but even then Dudamel fails to bring out the music’s more sardonic side. As for that sudden spurt of energy at movement’s end it’s unpardonably fierce and incoherent.
Even more dispiriting is the soupy Adagio. If this music distils a life lived to the full - regrets and forebodings included - then Dudamel’s performance would suggest one that’s hardly been lived at all. Even the recording - with its absurdly prominent bass drum - fails to convince, the whole enterprise doomed by a distracting sense of artifice. One just has to sample Gilbert or Haitink in the new RCO box of DVDs/Blu-rays to hear how much subtlety and nuance there is in this finely calibrated farewell, and just how seamlessly is should go. Both men give eloquent voice to Mahler’s profoundest thoughts, while Haitink finds a long-breathed, transfiguring beauty in this music that I’ve not encountered in a very long time.
Goodness, this set has really shaken my belief in Dudamel who, I’d wager, is destined for Berlin in 2018. The LA Philharmonic play well enough for him and the recording is adequate - it certainly doesn’t flatter the much-vaunted acoustics of Disney Hall - but then adequate is hardly enough in this ultima Thule of symphonies.
Mahler-lite; a knock-back for Dudamel fans.
Dan Morgan
http://musicweb-international.com/classrev/2013/Mar13/Mahler_sy9_4790924.htm
Saludos,
Ritter- Cantidad de envíos : 2298
Localización : Madrid
Fecha de inscripción : 08/08/2011
Re: NOVEDADES CD
Interesante reseña; no es santo de mi devoción Morgan, pero la descripción es bastante clara. Lo que ya no entiendo muy bien es que establezca la comparación con Gilbert en BIS
Psanquin- administrador
- Cantidad de envíos : 8413
Fecha de inscripción : 16/03/2008
Re: NOVEDADES CD
Eso creo que se llama "aprovechar que el Pisuerga pasa por Valladolid"....Psanquin escribió:...Lo que ya no entiendo muy bien es que establezca la comparación con Gilbert en BIS
Ritter- Cantidad de envíos : 2298
Localización : Madrid
Fecha de inscripción : 08/08/2011
Re: NOVEDADES CD
Como se echa de menos a Tony Duggan
Psanquin- administrador
- Cantidad de envíos : 8413
Fecha de inscripción : 16/03/2008
Re: NOVEDADES CD
Reseña aparecida en The Independent sobre el DkL (+Lulu-Suite de Berg) bajo la dirección del "patrón del foro", en su encarnación en CD. La firma Andy Gill.
Album review: Pierre Boulez, Wiener Philharmoniker, Mahler: Das Klagende Lied; Berg: Lulu-Suite (Deutsche Grammophon)
Rarely performed, Mahler's Das Klagende Lied is a grisly fantasy in which the bones of a victim of regal fratricide are used to make a magic flute which, when played by the murderer, reveals his guilt – a sort of cross between Hamlet and Saw.
Subtly but dramatically performed by the Wiener Philharmoniker under Pierre Boulez, it's paired here with Alban Berg's Lulu-Suite in a programme that confirms the huge influence of Mahler's gruesome cantata on Berg.
Anna Prohaska is splendid as the latter's sensuous heroine, but it's Das Klagende Lied, with its dynamic range further extended by the vast choir supporting the three principal singers, which captures the imagination here.
http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/music/reviews/album-review-pierre-boulez-wiener-philharmoniker-mahler-das-klagende-lied-berg-lulusuite-deutsche-grammophon-8515504.html
La verdad es que no se puede decir menos con menos palabras...
Album review: Pierre Boulez, Wiener Philharmoniker, Mahler: Das Klagende Lied; Berg: Lulu-Suite (Deutsche Grammophon)
Rarely performed, Mahler's Das Klagende Lied is a grisly fantasy in which the bones of a victim of regal fratricide are used to make a magic flute which, when played by the murderer, reveals his guilt – a sort of cross between Hamlet and Saw.
Subtly but dramatically performed by the Wiener Philharmoniker under Pierre Boulez, it's paired here with Alban Berg's Lulu-Suite in a programme that confirms the huge influence of Mahler's gruesome cantata on Berg.
Anna Prohaska is splendid as the latter's sensuous heroine, but it's Das Klagende Lied, with its dynamic range further extended by the vast choir supporting the three principal singers, which captures the imagination here.
http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/music/reviews/album-review-pierre-boulez-wiener-philharmoniker-mahler-das-klagende-lied-berg-lulusuite-deutsche-grammophon-8515504.html
La verdad es que no se puede decir menos con menos palabras...
Ritter- Cantidad de envíos : 2298
Localización : Madrid
Fecha de inscripción : 08/08/2011
Re: NOVEDADES CD
Ritter escribió:La verdad es que no se puede decir menos con menos palabras...
Psanquin- administrador
- Cantidad de envíos : 8413
Fecha de inscripción : 16/03/2008
Re: NOVEDADES CD
No es por ná pero ca cual cuanta la feria como le va. Si al tal Morgan no le gustó la Novena de Dudamel aquí cuelgo lo que opina Barry Guerrero (del foro vecino) que creo que algo sabe de Mahler y su música.
“F.Y.I.
I think the new Dudamel M9 is terrific. The last movement has an incredible climax to it, while the slower, 'zen like' moments are not only slow in tempo, but also incredible soft and gentle. I'm really impressed. The solo first horn is the best I've head since Barry Tuckwell on Solti's mid '60s L.S.O. 9th. What a pleasant surprise.”
A quien se le hace caso??
Yo diría que a nadie. La mejor reseña creo que siempre será la nuestra. Creo que el mahleriano Barry es amiguete de D. Hurtwitz y algo se le ha pegado o, al contrario, uno nunca sabe
“F.Y.I.
I think the new Dudamel M9 is terrific. The last movement has an incredible climax to it, while the slower, 'zen like' moments are not only slow in tempo, but also incredible soft and gentle. I'm really impressed. The solo first horn is the best I've head since Barry Tuckwell on Solti's mid '60s L.S.O. 9th. What a pleasant surprise.”
A quien se le hace caso??
Yo diría que a nadie. La mejor reseña creo que siempre será la nuestra. Creo que el mahleriano Barry es amiguete de D. Hurtwitz y algo se le ha pegado o, al contrario, uno nunca sabe
Todtenfeier- Cantidad de envíos : 681
Fecha de inscripción : 19/03/2008
Re: NOVEDADES CD
Un middleway la crítica en ClassicsToday esta vez no por Hurwitz sino por Victor CarrJr
Psanquin- administrador
- Cantidad de envíos : 8413
Fecha de inscripción : 16/03/2008
Re: NOVEDADES CD
Un director controvertido, este Dudamel. En cualquier caso, alguien a quien probrablemente merecera la pena seguir su trayectoria fundamentalmente en sus interpretaciones de Mahler.
gustavo- Cantidad de envíos : 3368
Fecha de inscripción : 10/11/2009
Re: NOVEDADES CD
Michael Gielen
Mahler: Symphony No.7 in E minor
Berliner Philharmoniker
Recorded: 21 September 1994, Philharmonie, Berlin
Mahler: Symphony No.7 in E minor
Berliner Philharmoniker
Recorded: 21 September 1994, Philharmonie, Berlin
sátántangó- Cantidad de envíos : 510
Fecha de inscripción : 14/09/2012
Re: NOVEDADES CD
Flaco favor le hace Testament a Gielen editando esa Séptima. ¡¡El peor Mahler que le he escuchado!!, versión deslavazada, con errores de bulto, amorfa, pifias de la orquesta por todos lados...da la impresión que dirige Sinopoli. La tengo grabada de la rbb la han pasado ya varias veces estos años... si os interesa la subo.
Robertino Bergamasco- Cantidad de envíos : 4479
Fecha de inscripción : 14/07/2009
Re: NOVEDADES CD
Vaya pareja de cantantes... parece una broma
Por cierto estos días he estado escuchando esto:
...¿no está pesimamente grabado o me lo parece a mi?...sobretodo las voces, en ocasiones ni se les escucha. Veo que utilizan -como casi todo últimamente- la grabación radiofónica de la ORF, podían haberse esmerado algo más...o haberla editado.
Robertino Bergamasco- Cantidad de envíos : 4479
Fecha de inscripción : 14/07/2009
Re: NOVEDADES CD
No sé si esto ya estaba disponible, pero en jpc.de lo anuncian como novedad para finales de este mes. El sello West Hill Radio Archives publica 11 CDs con capturas radiofónicas "tempranas" de Bernstein. En el capítulo Mahleriano, una Segunda (ensayos y concierto) y "cuatro Lieder orquestales" (sic).
La información disponible por el momento:
Diamond: Symphonie Nr. 8;Prelude & Fugue Nr. 3
+Schumann: Symphonie Nr. 2
+Schostakowitsch: Symphonie Nr. 5;Symphonie Nr. 7 (Aufführung & Probe)
+Mahler: Symphonie Nr. 2 (Aufführung & Probe);4 Orchesterlieder
+Mozart: Klavierkonzert Nr. 15 (Probe)
+Messiaen: Turangalila-Symphonie (Probe)
+Ravel: Klavierkonzert G-Dur (Afführung & Probe)
+Copland: Symphonie Nr. 2 "Short Symphony);Billy the Kid;Preamble for a Solemn Occasion
+Schostakowitsch / Langendoen: United Nations on the March
+Beethoven: Symphonie Nr. 9 (Finale);Klavierkonzert Nr. 1
+Bartok: Musik für Saiteninstrumente, Schlagzeug & Celesta
+Bernstein: Symphonie Nr. 2
+Strawinsky: Le Sacre du Printemps
+Weill / Blitzstein: Die Dreigroschenoper
+Harris: American Creed
+Piston: Concerto for Orchestra
+Fine: Serious Song
+Chavez: Symphonie Nr. 4 "Sinfonia Romantica"
Künstler: Jennie Tourel, Irma Gonzales, Nan Merriman, Leonard Bernstein, Boston Symphony Orchestra, New York Philharmonic Symphony Orchestra, Leonard Bernstein
Label: WHRA, ADD, 1941-1961
FSK ab 0 freigegeben
Bestellnummer: 3398699
Erscheinungstermin: 25.3.2013
http://www.jpc.de/jpcng/classic/detail/-/art/Leonard-Bernstein-Historical-Recordings-1941-1961-Rundfunkmitschnitte-aus-NY-Boston/hnum/3398699
Saludos,
Ritter- Cantidad de envíos : 2298
Localización : Madrid
Fecha de inscripción : 08/08/2011
Re: NOVEDADES CD
Como no podía ser de otra forma, he comprado el CD (ya tenía el DVD)...no me llamó la atención el sonido (por malo); de hecho, creo que las texturas orquestales en la Lulu-Suite se oyen a la perfección, y la interpretación muy buena en general (de la obra de Berg)--sólo echo en falta el grito de la soprano en el adagio, antes de que cante las líneas de la condesa Geschwitz ("Lulu, mein Engel....") .Robertino Bergamasco escribió:....
Por cierto estos días he estado escuchando esto:
...¿no está pesimamente grabado o me lo parece a mi?...sobretodo las voces, en ocasiones ni se les escucha. Veo que utilizan -como casi todo últimamente- la grabación radiofónica de la ORF, podían haberse esmerado algo más...o haberla editado.
Pero aún sin el soporte visual (y sin los subtítulos), DkL me ha vuelto a parecer una obra horrorosa...insisto, cada vez que oigo "Spielmann, o Spielmann mein" me dan ganas de gritar
Última edición por Ritter el 21/3/2013, 10:37, editado 1 vez
Ritter- Cantidad de envíos : 2298
Localización : Madrid
Fecha de inscripción : 08/08/2011
Re: NOVEDADES CD
Ritter escribió:... Pero aún sin el soporte visual (y soin los subtítulos), DkL me ha vuelto a parecer una obra horrorosa...insisto, cada vez que oigo "Spielmann, o Spielmann mein" me dan ganas de gritar
Horrorosa es una palabra bastante fuerte, pero estoy contigo en que DKL es una obra de juventud, sin demasiado interés. Digamos que se trata de un ensayo de lo que posteriormente llegarìa.
gustavo- Cantidad de envíos : 3368
Fecha de inscripción : 10/11/2009
Re: NOVEDADES CD
En el capítulo Mahleriano, una Segunda (ensayos y concierto)
Esa Segunda si mal no recuerdo -tendría que mirarlo- es del 49, con Boston. Donde Bernstein en los ensayos se permite cantar el Urlicht. Siempre interesantes los recopilatorios de West Hill Radio, yo tengo varios volúmenes. Circuló por ahí esa Segunda. Interesantísimo lo de la inclusión de los ensayos de la Turangalila, serán los ensayos del estreno.
Como no podía ser de otra forma, he comprado el CD (ya tenía el DVD)...no me llamó la atención el sonido (por malo); de hecho, creo que las texturas orquestales en la Lulu-Suite
Lo tengo de nuevo de fondo, y sigo escuchando en Das klagende, las voces como muy raras, ¿turbias?, sobretodo las intervenciones de la Röschmann. No sé...
Robertino Bergamasco- Cantidad de envíos : 4479
Fecha de inscripción : 14/07/2009
Página 16 de 36. • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 26 ... 36
Foro MAHLER :: FORO :: MAHLER
Página 16 de 36.
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.
|
|